Archive
2013
January
February
2012
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
2011
January
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
2010
February
March
April
May
June
July
August
September
October
November
December
Apr. 06, 2010

Nuevos Estudios Dicen Que El Fútbol Es Mejor Que Solo Correr

by Aleszu Bajak

Click to enlarge images

Nuevo estudios de la Universidad de Copenhagen dicen que el fútbol mejora la salud, la forma física y las habilidades sociales. Además, sugieren que en varios aspectos el fútbol recreativo podría ser mejor que solo correr.

Los estudios, publicados en marzo del presente año en la revista escandinava de medicina y ciencias en los deportes, dicen que el fútbol recreativo es entrenamiento efectivo para mejorar la presión sanguínea, la capilarización de los músculos y para maximizar el poder aeróbico. Dicen que uno puede perder más peso jugando fútbol recreativo que corriendo con intensidad moderada.

Los científicos también concluyeron que los hombres parecían preocuparse menos cuando jugaban fútbol comparados con los que solo corrían.

Los estudios fueron realizados durante 3 años por el departamento de ejercicio y ciencias deportivas en la Universidad de Copenhagen, Dinamarca.

Más información.

Foto – Jon Bratt via Flickr

Post on Twitter
Share on Facebook
About Aleszu Bajak

Aleszu Bajak is a science writer based in Buenos Aires, Argentina. Before moving to the Southern Cone, he worked as a producer for Science Friday, as a research technician at Cornell's gene therapy department, and as a guitar teacher.

The views expressed are those of the author and are not necessarily those of Science Friday.

Science Friday® is produced by the Science Friday Initiative, a 501(c)(3) nonprofit organization.

Science Friday® and SciFri® are registered service marks of Science Friday, Inc. Site design by Pentagram; engineering by Mediapolis.

 

topics